Info
Thuisbezorgservice Friederichs Zen
Friederichs biedt u de mogelijkheid om bestellingen direct bij uw klant thuis te laten bezorgen. Dit is mogelijk voor ons complete assortiment, met uitzondering van paslenzen. De thuisbezorgservice werkt eenvoudig en kunt u zowel via de Friederichs website als via uw WAP-systeem gebruiken.
Hoe werkt Friederichs Zen?
Friederichs ontvangt uw bestelling en stuurt deze niet naar u, maar naar uw klant. Deze bestellingen kunnen op twee manieren worden gedaan:
- op de website van Friederichs in de laatste stap van het bestelproces. Bij het afronden van de bestelling, kunt u aangeven of het om een Zen-bestelling gaat en naar welke klant de bestelling verstuurd moet worden.
- via uw winkelautomatiseringssysteem (koppeling beschikbaar in Apollo, Optifile en Eyestore). Bekijk hier de laatste informatie en handleidingen voor de WAP-systemen.
- Aanleveren van logo in JPEG ( personaliseren van het pakket is gratis )
Optiekwinkels met een eigen webshop kunnen ook gebruik maken van Friederichs Zen®. Friederichs kan voor een webshop het volledige logistieke proces overnemen. Met behulp van een standaard orderprotocol (CSV-bestand) kan een bestelling van de webshop automatisch worden ingelezen. Vervolgens wordt de bestelling uit naam van de webshop verstuurd naar uw klant.
Privacybeleid en klantgegevens
Wist u dat u er voor 100% op kunt vertrouwen dat Friederichs nooit uw klantgegevens zal gebruiken? De gegevens zijn enkel voor de adressering. Bekijk ons privacybeleid (312kB) voor meer informatie.
Hoe ziet een Zen-pakket eruit?
Uw klant ontvangt het complete pakket in een blanco (bij voorkeur platte) doos, inclusief overzicht van de producten met een duidelijke beschrijving welke lens voor het rechteroog en welke voor het linkeroog is. Het pakket bevat een pakbon en een sticker, beide met uw logo en adres. Uiteraard worden geen prijzen vermeld op de afleverbon. U ontvangt vervolgens de factuur van de bestelling.
Wij sturen u graag uw gratis gepersonaliseerd proefpakket als voorbeeld. Vraag het proefpakket aan via Customer Service 023 - 52 32 833 of door een mail te sturen naar zen@friederichs.nl.
Kosten Friederichs Zen
Voor de service zelf brengen wij geen (verwerkings)kosten in rekenening ( logo op etiket en overzicht is gratis ) Wij rekenen alleen de verzendkosten door waarbij een speciaal tarief geldt van € 1,95 voor een postbestelling en € 4,95 voor een pakketbestelling. Buitenland pakketpost € 10,50. Deze kosten worden achteraf, na verzending, berekend.
Track&Trace verzending
Wanneer de Zen-bestelling verstuurd wordt, ontvangt u een verzendbevestiging met Track&Trace code. Indien het e-mailadres van de klant is ingevuld, ontvangt ook uw klant bij verzending van de bestelling een verzendbevestiging met Track&Trace code. Uiteraard vanuit uw naam en zonder prijsgegevens o.i.d.