Wat is Two Factor Authentication?

Terug naar klantenservice

Een two factor authentication (2FA) is een authenticatie methode waarbij je twee stappen succesvol moet doorlopen om ergens toegang tot te krijgen. 

De eerste stap is het invoeren van een debiteurnummer, e-mailadres en wachtwoord. De tweede stap is veel ruimer van begrip, denk aan bijvoorbeeld een sms code of een QR-code scannen. Alleen deze combinatie zorgt ervoor dat je toegang krijgt.

Door gebruik te maken van een two factor authentication kan bij verlies van je wachtwoord (door welke manier dan ook) er geen toegang worden gekregen. Dit omdat de hacker dan naast jouw gebruikersnaam en wachtwoord ook jouw smartphone nodig heeft om in te kunnen loggen.

Vraag niet gevonden
    Two Factor Authentication
  1. Wat is Two Factor Authentication?
  2. Wanneer is Two Factor Authenticatie verplicht?
  3. Wanneer is Two Factor Authenticatie verplicht?
  4. Hoe werkt Two Factor Authenticatie?
  5. Hoe werkt Two Factor Authenticatie?
  6. Hoe kan ik Two Factor Authenticatie activeren?
  7. Hoe kan ik Two Factor Authenticatie activeren?
  8. Moet ik elke keer weer opnieuw inloggen met Two Factor Authenticatie?
  9. Moet ik elke keer weer opnieuw inloggen met Two Factor Authenticatie?
  10. Kan ik een vast telefoonnummer invullen voor Two Factor Authenticatie?
  11. Kan ik een vast telefoonnummer invullen voor Two Factor Authenticatie?
  12. Hoe weet ik (als opticien) of ik voldoe aan de AVG?
  13. Hoe weet ik (als opticien) of ik voldoe aan de AVG?
Wachtwoord reset in verband met AVG

Per 7 januari 2020 hebben wij, conform de AVG wetgeving, een aantal wijzigingen doorgevoerd betreffende het inloggen op friederichs.nl.
U dient daarom het wachtwoord te wijzigen.
Klik hier om de link aan te vragen om uw wachtwoord te wijzigen. De link wordt verstuurd naar het e-mail adres wat bij ons bekend is.

Als er nog vragen zijn kunt u contact opnemen met de klanten service op 023 52 32 833 of optiek@friederichs.nl

Herstel mjn wachtwoord